2011. aug. 11.

A Mark Carrington ügy - Negyedik fejezet

A megfigyelés nem a legizgalmasabb része a szakmánknak, és sokszor nem is a legproduktívabb. Mivel Martin az utóbbi időben eléggé meghúzta magát, ultimátumot kaptam. Két nap múlva letartóztatjuk az ujjlenyomatok miatt. Ennyi időm van találni valamit ami elvezethet a megbízóihoz.





Thomson folyamatos megfigyelés alatt tartotta az elmúlt napokban, viszont nem sikerült kiderítenie semmit. Egy dolog biztos, ha behozzuk, vagy átnézzük a házát, az azonnal kiderül a felsőbb köreiben, és hirtelen mindenki és minden felszívódik. Szükségem van valamire ami kézzel fogható és érdemleges.

Én sem jutottam messzire, csak annyit sikerült kiderítenem, hogy Marknak szeretője volt, gyakran járt hozzá, megkaptam a nő nevét és címét is. A hölgy családjára való tekintettel nem törtem rá otthon, amúgy sincs okom azt feltételezni, hogy köze lenne a gyilkossághoz, így akkor beszéltem vele, amikor a munkából hazafelé tartott. Megtudtam, hogy hetente legalább háromszor találkoztak, legtöbbször csak rövid időre motelekben, de néha, amikor a férje üzleti útra ment, és a gyerekekre valaki más vigyázott, otthonában fogadta Mr Carringtont, hosszú órákra. Akárcsak a gyilkosság estéjén.



Biztosra veszem, hogy akkor babráltak az autójával, és cserélték ki az üzemanyagot, a nő házának a helye is ezt támasztja alá, csak pár mérföldre van a "baleset" helyszínétől.  Ez mind szép és jó, de bizonyítanom kell, hogy Martin akkor este ott volt, mert az ujjlenyomat erre nem bizonyíték. Anélkül kell találnom valamit, hogy gyanút fogna. Nincs sok idő, ki kell találnom valamit., különben ezt az ügyet is csak félsikerrel zárhatjuk, nekem az pedig nem elég.

(Mint azt már egy Tweetben közöltem, erre a rejtvényre nem lesz korlátlan időtök. Pontosan 24 órátok lesz rá, vagyis holnap este 21:00-ig lehet próbálkozni. Ha nem születik időben megfejtés, a nyomozást egy utolsó fejezettel lezárom, és az ügy véget ér. Ha sikerül, akkor tovább haladhat a nyomozás. Sok szerencsét!)

20 megjegyzés:

  1. Második kép neve érdekes lehet, 26per2tehat1egyenlo14

    VálaszTörlés
  2. Nem hiszem hogy Hudson nyomozó elszámolta volna.

    M.J.

    VálaszTörlés
  3. Talán a ZNVY is jelent valamit az első képen.

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Második képen van egy 49-es jobb alsó saroktól kicsit balra.

    VálaszTörlés
  6. Amúgy meg az egyenlet helyesen így hangzana:
    26per2meg1egyenlo14
    Megpróbáltam erre átjavítani a kép linkjét, de érdekes módon ugyanazt a képet adja vissza.

    VálaszTörlés
  7. Van egy fura ötletem. Mi van ha a nő, akivel Mr.Carrington csalta az asszonyt, összejátszott azokkal, akik megbabrálhatták az autót? Végül is a gyilkosság estéjén is vele volt.
    Csak egy futó ötlet, de lehet, hogy megfontolandó.
    A számokkal eddig nem nagyon tudok mit kezdeni.

    toxi.mate

    VálaszTörlés
  8. Még egy dolog... rákerestem a ZNVY-ra és kidobott egy weboldalt: http://znvy.com/
    Valami receptoldal vagy nem is tudom mi lehet ez.

    toxi.mate

    VálaszTörlés
  9. Toxi.mate ötletéből kiindulva:

    Tudjuk ki a férj? Mert lehet hogy a férj Martin, és amikor üzleti útra ment, akkor találkozott a fejesekkel, a gyilkosság éjszakáján pedig a feleség elcsalta Carrington-t, hogy Martin a kocsit bütykölje.

    VálaszTörlés
  10. na szerintem a számokkal kel csinálni valamit

    26per2tehat1egyenlo14

    26/2 1=14


    ma moteles kép jobb alsó sarkában egy 49 es szám van.

    szerintem a számokat úgy kell összerakni hogy egy enigma kódoló kódja legyen


    nekem nem sikrült de szerintem ebben van a válasz


    http://www.openjs.com/scripts/enigma.php

    az elején be kel írni az első négy mezőbe ezt:ZNVY

    a középső helyre pedig a számokból kirakott kódot.

    meg próbáltam így berakni:26per2tehat1egyenlo14

    eredmény:".18\3-iq/wf/!\!itlmvi

    így is megpróbáltam: 26/2.1=14

    eredmény:".39 '/"mp

    de közben rájöttem arra is hogy 26/2.1=14 ha az 1 et meg a 2 őt egymás mellé rakjuk az 12+14=26

    ha ezzel próbálkoztam már kijött 1 értelmes szó:"te).3!

    viszont a 49 el nem tudok mit kezdeni.

    és tudom hogy az előző ügyben is ehhez hasonlót kellet csinálni de gondolom azért kaptunk csak 24 órát mert egyszerű.
    http://www.openjs.com/scripts/enigma.php
    ez a weboldal amit múltkor a nyomozó adott meg.

    --Kuba--

    VálaszTörlés
  11. Matekból sosem voltam jó... de azért remélem a közelében járok és segítettem valamicskét.

    --Kuba--

    VálaszTörlés
  12. még az is eszembe jutott hogy a 24 es számnak is lehet jelentősége mivel 24 órát kaptunk szóval lehet hogy avval is számolni kell.

    --Kuba--

    VálaszTörlés
  13. @--Kuba--:
    Nem hinném, hogy ugyan azzal a módszerrel próbálkozna. Legalábbis nem ilyen hamar. Szerintem most nem enigma.

    @Shinichi:
    Akár a perjelig ki is törölheted a kép nevét a linkből, akkor is megjelenik. Már az elérési út meghatározza a képet, kipróbáltam :)

    Ja, és az nem (csak) 49 a kép sarkában, hozzátok be a teljes képet és lesz ott még egy 8-as is a szám bal felső sarkánál.

    VálaszTörlés
  14. Szerintem a tehát nem elírás, továbbá Hudson nem alkalmazná kétszer egymás után az enigmát.

    26/2...hmm, a 26 a betűk száma az angol ABC-ben, lehet eltolásos kódolás.

    1 egyenlő 14, tehát 13-mal tolunk.
    13-mal eltolva a ZNVY az nem más, mint MAIL.
    (http://rejtjelezo.tttweb.hu/online/aloldalak/abc_eltolas.html)

    A postát kell megnézni!

    VálaszTörlés
  15. Kolonel dobott egy 3 pontosat. Gyors volt, gratulálok :D

    VálaszTörlés
  16. Én nem lennék benne biztos hogy ez volt a teljes megfejtés,túl sok adat áll még a rendelkezésünkre.

    M.J.

    VálaszTörlés
  17. Kolonel a megfejtő, gratulálok!

    VálaszTörlés
  18. Hurrá, 2 pont! :)

    @Esal Rider: köszönöm!
    Most hamar megcsapott az ihlet, kb. hat perc telt el aközött, hogy ma először felléptem az oldalra és hogy lenyomtam a küldés gombot a kommentnél.

    VálaszTörlés
  19. Szép volt:) ááá nem kattog az agyam:D

    --Kuba--

    VálaszTörlés