2011. aug. 13.

A Mark Carrington ügy - Ötödik fejezet

Megtaláltam amit kerestem. Nem volt könnyű, és ha legalább tíz különböző vétséget követtem el, de megszereztem amit kell, a kezemben van. Már csak meg kell értenem, mi áll benne. De kezdjük csak az elején.

Tudtam, hogy ez a szemét nem fog kispályás, amatőr bakikat elkövetni, nem olyan emberek a megbízói. Mivel az egyetlen reményem, a házkutatás most nem szerepelt a listámon, mint lehetőség, a saját fejem után kellett mennem, felvettem tehát azt a stílust, amit ők is játszanak. Maradjunk annyiban, hogy átfogalmaztam magamban a házkutatás szabályait.



A siker érdekében áldozatokat kell hozni, és néha át kell hágni a szabályokat. Ezekkel a szavakkal beszéltem rá Thomsont a tervemre. Nem kertelek, egyszerűen betörtem hozzá. Több órán át várakoztunk a megfelelő pillanatra, és amíg Thomson lent várt, én addig bejutottam. Sok időnk nem volt, így siettem, de odafigyeltem a részletekre, tudom hogy hova néznek a nyomozók ilyen esetekben. Egyszerű mezei zár védte az ajtót, látszott, hogy nem számított ilyesfajta nyomozói fellépésre. Hiba volt.

Elmwood lakása rendezett, mindennek megvan a helye, pontos és precíz emberrel van dolgom, és ez sokat segített. Találtam egy pisztolyt, némi készpénzt, de az érdekesek a levelei voltak. Szerintem a barátunk nem dobott ki egyet sem, nem is csoda, hiszen mi is átnéztük már a szemetét, ez is hozzátartozik a megfigyeléshez. Számlák, személyes üzenetek, de volt két levél, ami felkeltette az érdeklődésemet. Mindkettő ismeretlen feladótól érkezett, és látszólag kódoltak. Az elsőt a gyilkosság előtt öt nappal kapta, rajta a gyilkosság dátuma, és valamiféle koordináta-rendszer. A másikat már aznap kapta meg, azon viszont csak számok szerepeltek, nyilván két üzenetre bontva kapta meg a részleteket. Elhoztam őket magammal, majd nyugodt körülmények között megfejtem.





Holnap letartóztatjuk, és kihallgatjuk, ha sikerülne rájönnöm, pontosan mit is jelentenek ezek a levelek, talán meg tudnám szorongatni a torkát, éppen csak annyira, hogy köpni tudjon. Nekem pedig most pontosan ez kell.

16 megjegyzés:

  1. Az szerintem biztos, hogy a papiron a számok koordináták. Mivel eléggé pontosak, egy preciz koordinátarendszert ajánlatos használni, lehetőleg számitógépen. Én még keresek valami használhatót. Lehet, hogy a kapott pontokat ábrázolva kapunk valami értelmes rajzot. Vagy nem. Mindenesetre az alsó három képnek egy számsor a neve, ez használható lehet.

    VálaszTörlés
  2. A második lapon a számok a koordinátái az elsőn lévő betűknek. A képek tartozó számsor szerintem is fontos lehet.

    VálaszTörlés
  3. Rákerestem a koordinákra Google Maps-en (elvégre ilyen pontos számokat leginkább a térképeken használnak), és nem hinném, hogy sikerrel jártam. Az első számpár az Atlanti-óceán egy pontja, a második Chile déli részén található, a harmadik valahol az Indiai-óceánban van, a negyedik meg Törökországban. Nem hiszem, hogy ez segitségünkre lenne...

    VálaszTörlés
  4. Ha mégis jelent valamit itt a kép róla: http://kepfeltoltes.hu/view/110813/T_rk_p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg (kék jelölések)

    VálaszTörlés
  5. Ó! Ha a levélen található grafikont tükrözzük és elforgatjuk, szerintem pont ráillene a pontokra a térképen.

    VálaszTörlés
  6. Én úgy látom, hogy a koordináták a lerajzolt pontoknak felelnek meg, BADC sorrendben.

    Azonban felkeltette a figyelmemet a rajzolt papír jobb felső sarka is: 07.27 2100.

    Megnéztem, erre az időpontra nincs bejegyzés a blogban, sőt, még komment sem.
    A Carrington ügy feltűnésének előestéjéről van szó, ha valóban 27-e este 9 órát jelöl.

    VálaszTörlés
  7. A 2100 gyanítóm irányítószám, és ez Gödöllőnek az irányító száma.

    VálaszTörlés
  8. a "rajta a gyilkosság dátuma" szöveg szerintem erre a számsorra utal, de ez csak az én szerény véleményem

    VálaszTörlés
  9. hmm... Talán nem véletlenül van 2 koordinátavonal is szaggatottal jelölve. Lehet valami jelentőségük. Ami biztos az az, hogy ez a rejtvény nem egyszerű.

    VálaszTörlés
  10. Esal Rider adott egy ötletet:
    A két szaggatott vonal egy-egy koordinátához tartozik.
    Az egyik a C 40,877777-jéhez, a másik az A -72,997845-jéhez.

    Ha ezt a két számot írjuk a térképbe, akkor New York állam Coram nevű városának Albright road 10-es számnál lévő házát adja ki.

    Erre a házra utalna vajon a levél?

    VálaszTörlés
  11. A számok a koordináta rendszer pontjait jelölik,de nem sorrendben(pl: a (15.20;-31.35) a B pontnak felel meg,ennek megfelelően összepárosítva a számokat a betűkkel ez jön ki:BADC--> BAD C.
    Bad Carrington,nyilván így értesítették hogy Mark Carrington úgymond rossz kisfiú volt és ideje lenne eltenni láb alól.

    M.J.

    VálaszTörlés
  12. Lol, mire ideértem, M.J. már meg is fejtette... (legalábbis szentül hiszem, hogy helyes a következtetése) Ezt a szívást. xD

    VálaszTörlés
  13. Kolonel jött rá elsőként a pontos válaszra. A két jelölt pontból jön ki a nő házának a koordinátája, ez adta meg a gyilkosnak a helyet. Gratulálok!

    VálaszTörlés
  14. Nem semmi, gratulálok!

    VálaszTörlés
  15. Kolonel, drakulálok ;)

    Kár, hogy olyan lassú netem van, hogy egyszerűen nem tudtam volna én ellenőrizni a koordinátákat.

    VálaszTörlés
  16. Mikor várható újabb fejezet?

    VálaszTörlés